Scouts
Waar: Blokhut De Aerdbrand
Wanneer: Elke zaterdag van 9.00-12.00 uur

Wat doen de scouts?
Scouts ontdekken de wereld zelf. Bij de scouts gaat het om scoutingactiviteiten en gezelligheid. De scouts zijn stoere jongens en meiden die aan de slag gaan met scoutingtechnieken als knopen, stoken en tochtlopen. Maar ze zijn ook creatief, houden van koken en spelen spelletjes. Een scout is niet bang om een beetje vies te worden!

Bijzondere opkomsten
De scouts hebben een najaars- en voorjaarsweekend en soms ook een ouderweekend, waar de ouders mogen ervaren hoe leuk scouting is. Daarnaast doen de scouts mee aan de regionale scouting wedstrijden. Hier strijden de kinderen tegen leeftijdsgenootjes uit de omgeving om te laten zien dat ze de verschillende scoutingtechniek beheersen. Ook is er een jaarlijks houthakkerskamp, we ze zelf bomen zullen leren omhakken met het stukje natuurbeheer dat daar bij hoort. Natuurlijk is het jaarlijkse zomerkamp een van de hoogtepunten die je niet mag missen!

Extra informatie
De contributie van de scouts bedraagt €43,- per kwartaal.
Wil je meer weten? Neem dan contact op met de scoutsstaf via het contactformulier